۱۳۸۷ اردیبهشت ۷, شنبه

اخبار شبكه بهداشت و درمان شهرستان دشتي

جمع‌آوري مواد غذايي تاريخ گذشته
در راستاي تأمين و حفظ سلامت شهروندان، واحد بهداشت محيط و واحد كنترل مواد غذايي شبكه بهداشت و درمان شهرستان دشتي طي يك اقدام ضربتي به مدت 4 روز به جمع‌آوري و معدوم نمودن مواد غذايي فاسد شده و تاريخ گذشته نمودند.

مراسم سوگواري سالار شهيدان در شبكه دشتي
به مناسبت ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت اباعبدا...الحسين (ع) شبكه بهداشت دشتي با نصب پلاكارد و پرچم بر سر درب ورودي شبكه و همچنين برگزاري مراسم روح‌بخش زيارت عاشورا با حضور مديريت، اعضاي انجمن اسلامي و پايگاه مقاومت اداري امام حسن مجتبي (ع) و جمعي از همكاران شبكه و بيمارستان از يكم لغايت سيزدهم محرم همه‌روزه صبح از ساعت 7 الي 30/7 در نمازخانه شبكه بهداشت اين ايام را گرامي داشتند. همچنين به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) نيز مراسم روضه‌خواني بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور مديريت و با مداحي ذاكر اهل‌بيت عليهم‌السلام جناب آقاي سيد محمد اسلامي در سالن شبكه برگزار شد.

بازديد معاون سلامت وزارت بهداشت از بيمارستان زينبيه خورموج
در پي سفر رياست جمهوري و هيأت دولت به استان بوشهر، هيأتي به سرپرستي معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي آقاي دكتر مؤيرعلويان از بيمارستان زينبيه خورموج و بخش‌هاي مختلف و اورژانس ديدن نمودند. در اين بازديد كه با حضور معاون درمان دانشگاه دكتر انوري‌پور و معاون فني مركز بهداشت استان دكتر خواجه‌ئيان انجام گرفت، ضمن بازديد از هر بخش مشكلات بخش‌هاي مختلف براي بازديدكنندگان توضيح داده شد سپس جلسه‌اي با حضور رييس شبكه بهداشت دكتر محمودي و رييس بيمارستان جناب دكتر فقيه و اعضاي كادر درماني و پرستاري برگزار شد. در اين جلسه رييس بيمارستان در خصوص وضعيت بيمارستان توضيحات كامل و جامعي داد. سپس مسؤول قسمت‌هاي مختلف بيمارستان مسايل و مشكلات بيمارستان را مطرح نمودند، همچنين مترون بيمارستان آقاي بحراني‌دشتي آماري از ضريب اشغال تخت، اعمال جراحي و كادر درماني پرستاري ارايه كرد. در پايان آقاي دكتر علويان ضمن اعلام رضايت از بازديد و گزارش ارايه شده، رهنمودهاي لازم را در جهت بهبود و ارتقاي استانداردها ارايه داد. لازم به ذكر است بازديد فوق رأس ساعت 2 بامداد مورخه 10/11/86 به پايان رسيد.

بازديد معاون آموزش وزارت بهداشت از ساختمان سابق و فعلي بيمارستان زينبيه
در پي سفر رياست محترم جمهوري اسلامي ايران به استان بوشهر، معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به اتفاق رييس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر آقاي دكتر ابراهيمي و معاون آموزشي و پژوهشي دانشگاه ، معاون فرماندار، بخشدار مركزي و كاكي، اعضاي اسلامي شهر و رييس شوراي اسلامي شهرستان، رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد خورموج و رييس دانشگاه پيام‌نور خورموج و شهردار خورموج و جمعي ديگر از مسؤولين و با حضور رييس شبكه بهداشت و درمان شهرستان دكتر باقر محمودي و رييس بيمارستان زينبيه دكتر غلامحسين فقيه از ساختمان سابق بيمارستان زينبيه بازديد به عمل آوردند.
در اين بازديد كه به منظور راه‌اندازي شعبه بين‌الملل دانشگاه علوم پزشكي بوشهر صورت گرفت آقاي دكتر ابرهيمي رييس دانشگاه توضيحاتي كافي در خصوص وضعيت ساختمان از لحاظ فضاي فيزيكي، موقعيت جغرافيايي، همكاري‌هاي خوب برون‌بخشي، حمايت‌هاي بي‌دريغ مسؤولين شهرستان ارايه نمود و قول مساعد داد كه در صورت راه‌اندازي اين شعبه در شهرستان پيگيري‌هاي لازم را انجام داده و مشكلات آن حل شود. آقاي دكتر عين‌اللهي نيز در مصاحبه اختصاصي خود با خبرنگار رسانه مليگفت: با راه‌اندازي شعبه بين‌المللي دانشگاه علوم پزشكي بوشهر در اين مكان يازدهمين شعبه در كشور راه‌اندازي خواهدشد. معاون آموزشي و دانشجويي وزارت متبوع همچنين رشته‌هاي تحصيلي كارشناسي ارشد بهداشت محيط و حرفه‌اي، دكتراي عمومي و دندانپزشكي و دكتراي بهداشت حرفه‌اي را از جمله رشته‌هاي اين شعبه دانست و اظهار اميدواري كرد كه ديگر رشته‌ها نيز در اين شعبه تدريس گردد. دكتر عين‌اللهي به همراه رييس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر و هيأت همراه از بيمارستان و بخش‌هاي مختلف آن بازديد كردند.

هیچ نظری موجود نیست: