۱۳۸۷ اردیبهشت ۲, دوشنبه

معاون دانشگاه علوم پزشكي بوشهر: حفظ سلامت جامعه در گرو همكاري بين بخشي است


معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت: شناسايي و برنامه‌ريزي براي عوامل خطرساز محيطي در گرو همكاري بين بخشي و مشاركت عمومي جامعه است.
دكتر عبدالمحمد خواجه‌ئيان به مناسبت روز بهداشت محيط در گفت و گو با ايرنا افزود: بي‌ترديد كنترل عوامل خطرساز محيطي نقش بسيار مؤثري در ارتقاي سلامت انسان دارد.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه اكثر آلاينده‌هاي خطرساز محيطي زاييده فعاليت‌هاي روزمره و يا فعاليت‌هاي خاص اقتصادي و صنعتي است غلبه بر اين عوامل مستلزم وجود قوانين و آيين‌نامه‌هاي دقيق و ضمانت اجرايي براي آنها است.
خواجه‌ئيان يادآور شد: مديريت پسماندها از جمله جمع‌آوري و دفع صحيح زباله و فاضلاب، بهداشت آب آشاميدني، بهداشت هوا، نظارت بر بهداشت مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي از موضاعاتي است كه در صورت بي‌توجهي به آنها بهداشت محيط و درنتيجه سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد.
وي نقش آموزش جامعه درخصوص رعايت اصول بهداشتي را يادآور شد و گفت: هرچند در اين راستا فعاليت‌هاي خوبي در استان بوشهر انجام شده‌است اما براي ارتقاي سطح سلامت محيط و جامعه بايد همكاري بين بخشي تقويت شود.
خواجه‌ئيان تجليل از شماري از پاكبانان در سطح استان بوشهر، به صدا درآوردن زنگ بهداشت محيط مدارس، تهيه و نصب پلاكارد و پوستر، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي براي گروه‌هاي مختلف، برگزاري مسابقه با عنوان‌هاي بهداشتي براي دانش‌آموزان، برپايي ايستگاه‌هاي اطلاع‌رساني در سطح شهرها و پاكسازي نمادين مدارس و ساحل دريا در شهرهاي بندري را از جمله فعاليت‌هاي انجام شده توسط معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان بوشهر در اين روز ذكر كرد.

هیچ نظری موجود نیست: