۱۳۸۷ اردیبهشت ۲, دوشنبه

رييس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر: در جذب نيروهاي تخصصي رتبه سوم كشور را داريم

رييس دانشگاه علوم پزشكي استان بوشهر گفت: اين دانشگاه در جذب نيروهاي تخصصي و فوق‌تخصصي براي بيمارستان‌هاي استان رتبه سوم را در سطخ كشور كسب كرده‌است.
دكتر عبدالعلي ابراهيمي در آيين آغاز عمليات بازسازي مركز بهداشتي درماني روستاي شول شهرستان گناوه به مناسبت دهه فجر افزود: نمونه‌اي از موفقيت در كسب اين رتبه، بكارگيري متخصص قلب، گوش و حلق و بيني و جراح كليه و مجاري ادرار در بيمارستان اميرالمؤمنين (ع) گناوه براي اولين بار در طول فعاليت اين بيمارستان است.
به گزارش ايرنا وي گفت: با توجه به شرايط اقليمي نامساعد استان بوشهر به ويژه در فصل گرما جذب نيرهاي متخصص بهداشتي درماني بدون تأمين امكانات رفاهي به ويژه مسكن، كار دشواري است كه در اين راستا دانشگاه علوم پزشكي استان مجوز احداث 50 واحد مسكوني را كسب كرده‌است.
دكتر ابراهيمي گفت: در جذب نيروهاي تخصصي در استان بوشهر اولويت با نيروهاي بومي است كه در آخرين دوره استخدامي 85 درصد نيروهاي به كار گرفته شده بومي استان بوشهر بوده‌اند كه اين امر در اشتغال و ماندگاري نيروهاي تخصصي در مراكز بهداشتي و درماني استان بسيار مؤثر است.
وي افزود: يكي ديگر از موفقيت‌هاي دانشگاه علوم پزشكي استان بوشهر كسب مجوز تأسيس شعبه بين‌المللي بوده كه در ميان 42 دانشگاه علوم پزشكي كشور، بوشهر دهمين دانشگاهي است كه اين مجوز را كسب كرده‌است.
رييس دانشگاه علوم پزشكي استان بوشهر گفت: در دور دوم سفر استاني رييس جمهوري به استان به عنوان اولين دانشگاه، موفق به مصوب كردن اعتبار ساخت اين شعبه از طريق اعتبارات وزارت نفت در هيأت دولت شديم.
وي همچنين ادامه داد: دانشگاه علوم پزشكي بوشهر، بازسازي ساختمان تمام مراكز بهداشتي و درماني فرسوده تا پايان برنامه توسعه را در دستور كار دارد و تاكنون عمليات بازسازي چهار مركز در استان آغاز شده‌است.
دكتر ابراهيمي به توسعه پايگاه‌هاي امداد جاده‌اي در استان اشاره كرد و گفت: براي جاده‌هاي شهرستان گناوه سه پايگاه در نظر گرفته شده كه يك پايگاه به بهره‌برداري رسيده و دو پايگاه ديگر تا پايان برنامه توسعه احداث و تجهيز مي‌شود.
وي تقويت ناوگان ترابري و خدمات اورژانس را از ديگر برنامه‌هاي دانشگاه علوم پزشكي استان بوشهر دانست و گفت: در اين راستا چهار دستگاه آمبولانس سهميه شهرستان گناوه است.
فرماندار گناوه هم گفت:‌دستاوردهاي انقلاب اسلامي در روستاها بي‌نظير است و دولت نهم نيز روند افزايش اين دستاوردها را شتابي مضاعف بخشيده‌است.
تيمور يزدانشناس افزود: امروز شاخص‌هاي توسعه از آب و برق و مخابرات گرفته تا بهداشت و درمان و آموزش در روستاها به گونه‌اي است كه كم‌جمعيت‌ترين مناطق روستايي از اين خدمات برخوردار شده‌اند.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان گناوه هم در اين آيين گفت: مركز بهداشتي و درماني روستاي شول با يك ميليارد و 400 ميليون ريال اعتبار در زميني به مساحت سه هزار و 500 مترمربع و و زيربناي 304 مترمربع بازسازي مي‌شود.
مهندس غلامرضا كهن افزود: ساختمان كنوني اين مركز 25 سال قدمت دارد و به دليل فرسودگي و محدود بودن فضا پاسخگوي نياز مراجعان نيست.
وي گفت: جمعيت 18 روستاي بخش مركزي شهرستان گناوه از خدمات اين مركز بهداشتي و درماني استفاده مي‌كنند.

هیچ نظری موجود نیست: