۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

اخبار شبكه بهداشت و درمان شهرستان ديلم در فروردين ماه 87

اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي در شهرستان ديلم
طرح بسيج سلامت نوروزي از اول اسفندماه 86 لغايت 15 فروردين‌ماه 87 توسط 9 نفر از بازرسين بهداشت محيط در شهر ديلم اجرا گرديد. در اين طرح پرسنل بهداشت محيط به صورت كشيك‌هاي روزانه در صبح و بعد‌ازظهر از سطح شهر، مراكز طبخ و تهيه مواد غذايي و اماكن عمومي بازديد به عمل آوردند.
اهم فعاليت‌هاي اجرا شده در طرح بسيج سلامت نوروزي شهرستان ديلم عبارت بودند از:
1- بازديد از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن
2- كشيك مشترك پرسنل بهداشت محيط و حرفه‌اي با همكاري ادارات بازرگاني و دامپزشكي شهرستان
3- كلرسنجي روزانه
4- نمونه‌برداري از آب آشاميدني
5- جمع‌آوري مواد غذايي غيرقابل مصرف انساني
6- تهيه تابلو و نصب بنر و پلاكارد

اهم برنامه‌هاي اجرا شده به مناسبت هفته سلامت در شهرستان ديلم
1- نواختن زنگ سلامت در دبيرستان شهيد باقرپور:
همزمان با دومين روز از هفته سلامت در مراسمي با حضور فرماندار شهرستان ديلم، مدير آموزش و پرورش و معاون بهداشتي شبكه، زنگ سلامت به صدا درآمد. در اين مراسم پس از ارايه توضيحات لازم توسط دكتر جبلي درخصوص شعار امسال سازمان جهاني بهداشت، فرماندار ديلم براي دانش‌آموزان سخناني ايراد كرد. وي براي ايجاد انگيزه و تشويق به ادامه تحصيل قول‌هاي مساعدي براي دانش‌آموزان ممتاز در پايان سال تحصيلي داد.

2- برگزاري مسابقه‌هاي دو در سطح شهرستان ديلم:
در تاريخ 22/1/87 روز «سلامت و جامعه عاري از دخانيات» مسابقه دو دانش‌آموزي با حضور دانش‌آموزان مقطع راهنمايي ديلم از مسير مسجد اميرالمؤمنين تا روبروي فرمانداري ديلم با همكاري فرمانداري،‌ آموزش و پرورش، نيروي انتظامي و اورژانس 115 ديلم برگزار گرديد و در پايان به قيد قرعه به 10 نفر از شركت‌كنندگان در اين مسابقه جوايزي اهدا شد. همچنين اين مسابقات در مدارس ابتدايي روستاي سيامكان و گاوزرد، دبيرستان پسرانه شهر امام حسن (ع) برگزار شد و به نفرات برتر جوايزي اهدا گرديد.

3- برگزاري مسابقه كتبي براي عموم مردم
به مناسبت هفته سلامت مسابقه كتبي با موضوعات سلامت رواني اجتماعي و اعتياد، سلامت خانواده، بهداشت مدارس و پيشگيري از بيماري‌ها براي عموم مردم شامل 20 سؤال چهار گزينه‌اي به تعداد 1000 برگ تهيه و از طريق مراكز بهداشت درماني و خانه‌هاي بهداشت و مدارس در بين مردم توزيع و پس از جمع‌آوري پاسخ‌ نامه‌ها، به قيد قرعه به شش نفر از شركت‌كنندگان جوايزي اهدا شد.

4- نمايش فيلم‌هاي آموزشي در مراكز بهداشتي درماني
در طول هفته سلامت فيلم‌هاي آموزشي و تيزرهاي بهداشتي با موضوعات تغذيه، فرهنگ ترافيك، بهداشت دهان و دندان، بهداشت مواد غذايي و اعتياد در مراكز بهداشتي درماني براي مراجعين به مراكز نمايش داده شد.

5- اجراي نمايش خرس كوچولو و قلب سالم:
نمايش خرس كوچولو و قلب سالم به مناسبت هفته سلامت براي دانش‌آموزان پسرانه و دخترانه مقاطع ابتدايي و راهنمايي شهر ديلم در سالن شهيد كشتكار اداره آموزش و پرورش شهرستان ديلم به مدت 4 روز اجرا گرديد.

6- برپايي نمايشگاه هفته سلامت:
در تاريخ 27/1/87 لغايت 29/1/87 نمايشگاه سلامت صبح وعصر براي بازديد عموم مردم برپا گرديد. در اين نمايشگاه كه شامل غرفه‌هاي مبارزه با بيماري‌ها، سلامت خانواده، سلامت رواني اجتماعي و اعتياد، تغذيه، بهداشت محيط و حرفه‌اي، بهداشت مدارس، آموزش سلامت، بهداشت دهان و دندان امور هماهنگي و همچنين نمايشگاه عكس با موضوع «مشكلات زيست محيطي و حوادث ترافيكي» و غرفه صنايع دستي رابطين شهرستان بود، علاوه بر ارايه آموزش توسط كارشناسان به بازديدكنندگان در هر غرفه، BMI و فشارخون افراد در غرفه مبارزه با بيماري‌ها توسط كارشناس آن واحد اندازه‌گيري و توصيه‌هاي لازم به بازديدكنندگان ارايه شد.
پخش فيلم‌هاي آموزشي و توزيع پمفلت و تراكت از برنامه‌هاي ديگر در اين نمايشگاه بود.

اجراي مرحله دوم طرح واكسيناسيون هپاتيت B
مرحله دوم طرح واكسيناسيون هپاتيت B متولدين 1369 به مدت 10 روز از تاريخ 15/1/87 لغايت 31/1/87 اجرا شد. 95 درصد واجدين شرايط در اين طرح واكسينه شدند.

هیچ نظری موجود نیست: