۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

اخبار شبكه بهداشت و درمان شهرستان دشتي در فروردين ماه 87

برگزاري مراسم زنگ سلامت در شهرستان دشتي
مراسم زنگ سلامت با حضور بخشدار مركزي، شهردار، رييس آموزش و پرورش، رييس شبكه بهداشت و درمان و جمعي ديگر از مسؤولان شهرستان دشتي، مديران و دانش‌آموزان و كارشناسان شبكه بهداشت و درمان در محل دبيرستان فاطميه، يكشنبه 19/1/87 برگزار شد. اين مراسم با نواختن زنگ سلامت توسط دكتر محمودي رييس شبكه آغاز شد. وي با عرض تبريك هفته سلامت در خصوص برنامه‌هاي هفته سلامت سخناني ايراد كرد. وي گفت: هفته سلامت هر ساله بهانه‌اي است براي اطلاع‌رساني در خصوص موضوعات مهم بهداشت. دكتر محمودي با اشاره به شعار سازمان جهاني بهداشت درخصوص تأثير آب و هوا بر سلامت و پيشگيري از روند افزايش تغييرات جوي و آمادگي لازم براي مقابله با اثرات از جمله سيل‌ها، خشكسالي‌ها و بي‌آبي‌ها سخناني ايراد كرد. در ادامه از همه سازمان‌ها و نهادهاي مختلف شهرستان كه در جهت ارتقاي سطح سلامت در سال 86 تلاش نموده‌اند تشكر و قدرداني نمود. در پايان مقاله‌اي با موضوع سلامت توسط يكي از دانش‌آموزان قرائت شد. مراسم با دعاي صبحگاهي پايان يافت.

همايش تجليل از فعالان عرصه سلامت
به مناسبت هفته سلامت همايشي با حضور امام جمعه شهرستان حجت‌الاسلام مصلح،‌فرماندار دشتي، شهردار و جمع ديگري از مسؤولان شهرستان با هدف شناسايي و تقدير از جمعي از فعالان عرصه سلامت از جمله بازرسان بهداشت محيط و پاكبانان شهرداري و فعالان بهداشت مدارس در مورخ 24/1/87 در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامي خورموج برگزار شد.
دراين مراسم دكتر محمودي رييس شبكه بهداشت و درمان، برنامه‌هاي هفته سلامت را تشريح كرد و پيام رياست دانشگاه را خطاب به پاكبانان شهرداري قرائت نمود. امام جمعه شهرستان نيز در زمينه سلامت و بهداشت از ديدگاه دين مبين اسلام مطالبي بيان داشت. آقاي مهندس رنجبر عضو هيأت علمي دانشگاه نيز در خصوص شعار روز جهاني بهداشت و تأثير تغييرات آب و هوا بر سلامت سخناني ايراد كرد. همايش با اهداي هدايا به فعالان بهداشت محيط، مدارس و پاكبانان شهرستان خاتمه يافت.

هفته سلامت در شهرستان دشتي
به مناسبت هفته سلامت برنامه‌هاي زير در شهرستان دشتي برگزار شد.
1- نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان
2- آموزش دانش‌آموزان مقاطع مختلف توسط كارشناسان و كاردانان شبكه و مركز بهداشت
3- برگزاري مراسم ورزشي و نقاشي با موضوعات بهداشتي در مدارس شهرستان
4- بازديد دانش‌آموزان از مراكز بهداشتي درماني شهرستان
5- برگزاري كلاس‌هاي آموزشي گروهي در مراكز و خانه‌هاي بهداشت
6- نصب و توزيع تراكت و پلاكارد و كتابچه پيك سلامت با عنوان شعار هفته سلامت و همچنين روزشمار اين هفته به مراكز و خانه‌هاي بهداشت و مدارس
7- برپايي پايگاه اطلاع‌رساني در سطح شهر با همكاري جمعيت هلال احمر شهرستان
8- مكاتبه با امام جمعه براي ايراد سخنراني در خصوص سلامت در خطبه‌هاي نماز
9- اجراي نمايش عروسكي با موضوعات مرتبط با سلامت در مهدهاي كودك
10- برپايي همايش تجليل از فعالان عرصه سلامت در تاريخ 24/1/87
11- تهيه نشريه آموزش بهداشتي ويژه هفته سلامت و توزيع بين ادارات و مراكز شهرستان
12- آموزش امدادگران جمعيت هلال احمر و دانشجويان دانشگاه آزاد در مورد موضوعات مرتبط با سلامت
13- شركت مدير شبكه و كارشناس مسؤول بهداشت محيط در جلسه شوراي اسلامي شهر و تبادل نظر در خصوص مشكلات بهداشتي شهر

اردوي زيارتي كاروان راهيان نور پايگاه مقاومت امام حسن مجتبي (ع) شبكه بهداشت دشتي
يك دوره اردوي كاروان راهيان نور از طرف مديريت، انجمن اسلامي و پايگاه مقاومت بسيج اداري امام حسن مجتبي (ع) شبكه بهداشت و درمان شهرستان دشتي از مورخ 28/12/86 به مدت 5 روز به تعداد 17 نفر برگزار گرديد.
در اين اردو بسيجيان شبكه، يادمان شهداي اروندكنار، طلاييه،‌شملچه، فكه، تنگه چزابه، هويزه، فتح‌المبين و بارگاه ملكوتي حضرت دانيال نبي (ع) را زيارت كردند و با ديدن آثار بجا مانده از فداكاري‌هاي رزمندگان هشت سال مقاومت، خاطره رشادت‌ها و دلاوري‌هاي مردان غيور و زنان پاكدامن ايران‌زمين را در ياد خود زنده كردند.

تجليل از كارگران نمونه شهرستان دشتي

مراسم گراميداشت و تجليل از كارگران نمونه شهرستان دشتي در تاريخ 11/2/87 در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد. در اين مراسم شبكه بهداشت و درمان شهرستان دشتي و بيمارستان زينبيه نيز از كارگران نمونه خود به نام‌هاي ابراهيم صحت‌پور و مجيد عبدلي تقدير و تشكر به عمل آورد و به رسم يادبود هدايايي به آنان تقديم شد.

هیچ نظری موجود نیست: