۱۳۸۷ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

دكتر ابراهيمي: با توجه به كم‌آبي، مردم بهداشت را رعايت كنند

رييس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت: با توجه به كم‌آبي و افزايش دماي هوا، براي پيش‌گيري از خطر شيوع بيماري‌هاي روده‌اي در استان، مردم بهداشت را رعايت كنند.
دكتر عبدالعلي ابراهيمي به مناسبت هفته سلامت در گفت‌وگو با ايرنا افزود: بارندگي كم، افزايش درجه حرارت و كاهش منابع آب، احتمال بروز برخي بيماري‌ها نظير وبا، مالاريا، اسهال و ديگر بيماري‌هاي روده‌اي را در اين استان بيشتر كرده‌است.
وي اضافه كرد:‌تقويت مشاركت مردم، سازمان‌هاي مردم نهاد و ساير بخش‌هاي ديگر در تأمين سلامت جامعه مؤثر است
دكتر ابراهيمي اضافه كرد: سلامت مردم به عنوان يك زيرساخت براي توسعه همه جانبه كشور است و بايد مجلس و دولت نسبت به مقوله سلامت توجه بيشتري داشته باشند.
وي افزايش 10 برابري مقالات پژوهشي، تصويب تأسيس مركز تحقيقات طب عفوني، ارتقاي سطح دو آموزشكده بهداشت و پيراپزشكي به دانشكده،‌تأمين نيروي متخصص و فوق‌تخصص، تأسيس بخش ارتوپدي در بيمارستان كنگان و بخش كليه و گوش و حلق و بيني در بيمارستان گناوه را از جمله اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشكي بوشهر در سال گذشته ذكر كرد.
رييس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر همچنين‌ افزايش دسترسي مردم به خدمات درماني با ايجاد مركز پزشكي هسته‌اي، توسعه بخش‌هاي ويژه ICU نوزادان و بزرگسالان و توسعه تجهيزات مركز تخصصي سرطان را زا جمله ديگر اقدامات اين دانشگاه در سال 86 اعلام كرد.

هیچ نظری موجود نیست: