۱۳۸۷ اردیبهشت ۷, شنبه

اخبار شبكه بهداشت و درمان شهرستان گناوه

بازديد معاونت توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت از شهرستان گناوه
در جريان دور دوم سفر هيأت محترم دولت به استان بوشهر در تاريخ 11/11/86 آقاي دكتر حافظي معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به همراه معاون توسعه دانشگاه علوم پزشكي بوشهر از شبكه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بازديد كردند. در اين بازديد از پروژه در حال بهره‌برداري بيمارستان سوانح و سوختگي و بيمارستان اميرالمؤمنين (ع) گناوه و بخش‌هاي مختف آن به طور ويژه بازديد به عمل آمد و از نزديك بر روند اجراي امور درماني در شهرستان نظارت شد. دكتر حافظي قول يك دستگاه آمبولانس و مبلغ 000/000/1000 ريال براي بيمارستان اميرالمؤمنين (ع) و همچنين مصوب نمودن چارت مركز درماني رازي و طرح پايلوت بيمارستان اميرالمؤمنين (ع) را داد.



بازديد رييس دانشگاه از شبكه گناوه
در چهارمين روز ايام‌ا... دهه مبارك فجر رييس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر از شبكه بهداشت و درمان شهرستان گناوه و شروع به كار پروژه ساختماني مركز بهداشتي درماني شول بازديد كرد.
در اين بازديد دكتر ابراهيمي از مراحل پاياني تكميل پروژه بيمارستان سوانح و سوختگي و نيز بخش‌هاي مختلف بيمارستان اميرالمؤمنين (ع) شهرستان گناوه بازديد به عمل آورد. وي ضمن نظارت بر روند اجراي امور درماني در شهرستان به ارايه راهكارهاي لازم در اين خصوص پرداخت.
همچنين در اين بازديد دكتر ابراهيمي در مراسم آغاز به كار پروژه ساختماني مركز بهداشتي درماني شول كه با حضور فرماندار شهرستان، سرپرست شبكه بهداشت و درمان گناوه و رؤساي ادارات و نهادهاي مختلف شهرستان و جمع كثيري از مردم روستاي شول انجام شد، شركت كرد.



افتتاح بيمارستان سوانح و سوختگي گناوه
بيمارستان سوانح و سوختگي گناوه در تاريخ 21/11/86 با حضور پرشور جمع كثيري از شهروندان گناوه‌اي، استاندار بوشهر، رييس دانشگاه علوم پزشكي، نماينده ولي فقيه در دانشگاه، امام جمعه شهرستان، فرماندار گناوه، سرپرست شبكه گناوه و تعدادي از رؤساي ادارات و نهادهاي شهرستان به بهره‌برداري رسيد.




شروع به كار بخش دياليز بيمارستان اميرالمؤمنين (ع) گناوه
بخش دياليز بيمارستان اميرالمؤمنين شهرستان گناوه در تاريخ 21/11/86 با حضور جمع كثيري از شهروندان گناوه‌اي، استاندار بوشهر، رييس دانشگاه علوم پزشكي، نماينده ولي فقيه در دانشگاه، امام جمعه شهرستان، فرماندار گناوه، سرپرست شبكه و تعدادي از مسؤولين ادارات و نهادهاي شهرستان، كه اعتبار آن توسط يكي از خيرين شهرستان به نام آقاي حاج حسين رضايي تأمين شده‌بود، آغاز به كار كرد. همچنين عمليات ساخت 6 واحد منازل مسكوني كاركنان شبكه گناوه در تاريخ فوق‌الذكر آغاز گرديد.



هفته سرطان در گناوه
به مناسبت هفته سرطان (8 الي 15 بهمن‌ماه) و با توجه به افزايش انواع سرطان و نقش آن در افزايش مرگ و مير و كاهش اميد به زندگي انسان‌ها و لزوم پيشگيري از آن، فعاليت‌هاي متنوعي در شهرستان گناوه صورت گرفته كه خلاصه‌اي از آن به شرح زير مي‌باشد:
- آموزش به اصناف توسط واحد بهداشت محيط
- نصب پلاكارد در مراكز بهداشتي درماني
- توزيع پوستر در مدارس
- برگزاري كلاس‌هاي آموزشي براي رابطين بهداشتي، دانش‌آموزان، دانشجويان، بهورزان و كاركنان مراكز بهداشتي درماني
- انجام معاينات سينه براي زنان واجدشرايط در مراكز بهداشتي درماني
- آزمايش خودآزمايي سينه توسط پرسنل بهداشتي درماني
- توصيه براي گرفتن پاپ‌اسمير
- توزيع پمفلت سرطان درمراكز بهداشتي درماني
- برگزاري همايش سرطان در بندرريگ
- برگزاري برنامه پياده‌روي در بندرريگ

توجيه همكاران بهداشت محيط و حرفه‌اي در خصوص برنامه‌هاي روز جهاني بهداشت محيط و ايام نوروز
در خصوص توجيه بهتر و بيشتر كاركنان واحد بهداشت محيط و حرفه‌اي شهرستان گناوه و به منظور برگزاري هرچه‌ بهتر روز جهاني بهداشت محيط و برنامه‌هاي نوروزي، اين واحد جلسه‌اي در تاريخ 1/12/86 در محل شبكه بهداشت و درمان شهرستان گناوه برگزار كرد. در اين جلسه آقاي مهندس غلامرضا كهن سرپرست شبكه و مركز بهداشت در خصوص جايگاه بهداشت محيط در سطح جامعه و ارزش كار همكاران در انجام وظيفه مطالبي را بيان نمود. آقاي مهندس يوسفي، مسؤول واحد بهداشت محيط نيز در ارتباط با انتظارات واحد ستادي و معاونت بهداشتي دانشگاه از پرسنل بهداشت محيط در فعاليت‌هاي روزمره و نياز به تشديد امر بازرسي‌ها در ايام نوروز و برخورد قاطع با متصديان متخلف امور بهداشتي مطالبي را عنوان كرد و بر فعاليت‌ مضاعف به مناسبت يازده اسفند‌ماه روز ملي بهداشت محيط تأكيد كرد. در اين جلسه راهكارهاي لازم براي ارايه هرچه بهتر خدمات به مردم بررسي شد و پس از بحث و تبادل نظر، موارد زير مورد تصويب قرار گرفت:
- مقرر شد همكاران بهداشت محيط و حرفه‌اي به صورت فعالانه طبق برنامه كشيك مدون با پوشيدن كاور مخصوص نسبت به بازديد و تشديد فعاليت‌ها اقدام نمايند.
- مقرر شد مراكز ضمن دعوت از متصديان صنوف ساندويچي و كبابي براي آنان جلسه آموزشي برگزار نمايند.
- براي گراميداشت دهه بهداشت محيط ضمن اجراي برنامه‌هاي خواسته شده از طرف استان نسبت به اجراي هر برنامه پيشنهادي مربوطه اقدام نمايند.
- ضمن اجراي طرح ضربت با هماهنگي شهرداري و نيروي انتظامي با دستفروشان دوره‌گرد مواد غذايي برخورد صورت پذيرد.
- واحد ستادي نسبت به هماهنگي براي تأمين وسيله نقليه و ساير لوازم مورد نياز در اجراي برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

برنامه كنترل دخانيات و ساماندهي صنوف بازار ميوه و تره‌بار شهرستان گناوه
به منظور كنترل دخانيات و ساماندهي صنوف بازار ميوه و تره‌بار شهرستان گناوه جلسه‌اي در تاريخ 14/11/86 با حضور ادارات و نهادهاي مربوطه، صنف خواربار و لبنيات و رياست شوراي اصناف شهرستان در محل شبكه بهداشت و درمان برگزار شد. آقاي مهندس كهن سرپرست مركز بهداشت شهرستان پيرامون برنامه كشوري كنترل دخانيات درمراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي و دستورالعمل‌هاي مربوطه مطالبي را بيان نمود و افزود: براي اجراي اين برنامه نياز به همكاري و هماهنگي كليه ارگان‌هاي ذيربط مي‌باشد. آقاي افتخاري رييس مجمع امور صنفي شهرستان نيز ضمن اعلام آمادگي براي اجراي برنامه در خصوص هماهنگي با اتحاديه‌هاي صنوف مربوطه و ساماندهي جايگاه‌هاي ثابت عرضه و فروش ميوه و تره‌بار از مركز بهداشت درخواست مساعدت و همكاري نمود. نمايندگان نيروي انتظامي و تعزيرات حكومتي نيز ضمن حمايت از اين برنامه براي برخورد قانوني با متخلفين از طرف نهادهاي فوق اعلام آمادگي كردند. در اين جلسه مصوباتي در ارتباط با صدور مجوز عامليت توزيع مواد دخاني و صدور كارت سلامت براي فروشندگان ميوه و تره‌بار و تشديد بازديدها به تصويب رسيد.

روز ملي سلامت مردان در گناوه
مردان همانند ساير گروه‌ها از آسيب‌پذيري خاصي برخوردار بوده و نيازمند توجه، آموزش و رعايت اصولي از سطوح ايمني مي‌باشند به همين مناسبت خلاصه‌اي از فعاليت‌هاي آموزشي و عملي كه به مناسبت دوم اسفندماه روز ملي سلامت مردان در شهرستان گناوه برگزار شد به شرح زير صورت گرفت:
- ارسال پوستر، پمفلت و تراكت در زمينه «سلامت مردان» به مراكز بهداشتي درماني به منظور پوشش گروه‌هاي هدف
- برگزاري برنامه دو صبحگاهي با حضور سرپرست شبكه بهداشت و درمان و ديگر كاركنان شبكه و صرف صبحانه پس از برنامه
- درج پيام بهداشتي به همين مناسبت در سربرگ نامه‌‌هاي اداري
- برگزاري جلسه درون بخشي در همين راستا با حضور سرپرست شبكه بهداشت و درمان و معاونت بهداشتي
- نصب پلاكارد به همين مناسبت براي اطلاع‌رساني به شهروندان در سطح شهرستان
- آموزش گروهي در همين راستا در مدارس پسرانه شهرستان
- ويزيت رايگان مردان در مراكز درماني شبكه بهداشت و درمان شهرستان

هیچ نظری موجود نیست: